Regulamin Gabinetu PES- Aesthetica
§ 1
Postanowienia ogólne
- Niniejszy regulamin dotyczy działalności salonu PES- Aesthetica z siedzibą w Nakle nad Notecią przy ulicy Brzozowej 2, posiadającego stronę beldycka.pl, zwanego w dalszej części „salon PES- Aesthetica” lub „Gabinet” lub „Gabinet PES- Aesthetica lub „Salon”.
- Wszelkie usługi świadczone przez gabinet PES- Aesthetica są wykonywane zgodnie z zapisami poniższego regulaminu, a także w zgodzie z przepisami prawa powszechnie obowiązującego. Skorzystanie z usługi wykonanej w PES- Aesthetica oznacza akceptację regulaminu, bez konieczności pisemnego potwierdzenia jego znajomości.
- Niezastosowanie się klientki czy klienta do wymagań regulaminu skutkuje wyłączeniem odpowiedzialności gabinetu PES- Aesthetica oraz jego pracowników za przeprowadzony zabieg.
- Osoby niepełnoletnie oraz ograniczone w zdolności do swobodnego podejmowania decyzji
we własnym imieniu mogą korzystać z oferty gabinetu PES- Aesthetica wyłącznie za wiedzą i zgodą rodziców lub prawnych opiekunów, którzy biorą za nie pełną odpowiedzialność, podpisując stosowne oświadczenie. - Gabinet kosmetyczny PES- Aesthetica nie ponosi odpowiedzialności za osoby niepełnoletnie pozostawione bez opieki w poczekalni gabinetu lub przed budynkiem. Za uszkodzenia, bądź zniszczenia dokonane przez osoby niepełnoletnie odpowiedzialność ponoszą rodzice lub ich prawni opiekunowie.
- Gabinet nie ponosi odpowiedzialności za rzeczy wartościowe pozostawione bez nadzoru klienta.
- Informacja o godzinach otwarcia salonu znajduje się w wizytówce google gabinetu.
- W salonie Klienci mają możliwość zakupu zaproszenia upominkowego, karty podarunkowej oraz karnetów na większą ilość zabiegów, zwanych dalej „bonami”. Zakup bonów lub zapłata za zabieg jest jednoznaczna z akceptacją regulaminu Gabinetu PES- Aesthetica.
- Gabinet PES- Aesthetica nie przewiduje zwrotów wykupionych bonów. Klient Gabinetu Kosmetycznego PES- Aesthetica zobowiązany jest do przestrzegania terminu ważności bonu. Po upływie terminu, na jaki został wydany, bon traci swą ważność i nie można go wykorzystać ani wymienić na środki pieniężne.
- Gabinet Kosmetyczny PES- Aesthetica nie ponosi odpowiedzialności za utracone lub zagubione bony. Warunkiem wykonania zabiegu jest okazanie w dniu wizyty ważnego bonu. Jeśli klient nie posiada takiego dokumentu, a chce zrealizować zabieg, jest zobowiązany zapłacić gotówką, po czym donieść bon lub karnet. Na tej podstawie otrzyma zwrot środków.
- Salon zbiera i przetwarza wyłącznie niezbędne dane osobowe, przekazane przez klientów na zasadzie zgody. Działalność salonu nie narusza przepisów rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych). Administrator danych utrzymuje polityki ochrony danych i informuje klientów o ich prawach w postaci odrębnych klauzul informacyjnych, umieszczonych
w widocznym miejscu w siedzibie salonu. - Salon udostępnia ceny swoich usług w materiałach promocyjnych oraz siedzibie salonu. Ceny zawarte w cenniku mogą ulec zmianie, ponadto zakres pracy i zużytych kosmetyków zależy od indywidualnych predyspozycji i potrzeb Klienta. O wszystkich cenach Klient jest informowany przed zabiegiem.
- Oferowane Klientom Salonu PES- Aesthetica promocje wysyłane drogą SMS i rabaty nie łączą się ze sobą.
- Za usługi świadczone w salonie PES- Aesthetica, Klienci mogą dokonywać płatności gotówką lub kartą.
- Klient, umawiając się na zabieg, zobowiązany jest do podania prawdziwych danych osobowych, oraz aktualnego numeru telefonu. W przypadku, gdy tożsamość lub wiek Klienta będzie podlegała wątpliwościom, obsługa Salonu, zastrzega sobie prawo do weryfikacji tożsamości poprzez żądanie okazania dokumentu tożsamości ze zdjęciem.
- Ewentualne uwagi należy kierować do właścicielki gabinetu pod adresem
e-mail: natalia@beldycka.pl - Na terenie Salonu obowiązuje całkowity zakaz palenia tytoniu, papierosów elektronicznych i spożywania napojów alkoholowych. Na teren obiektu nie mają wstępu osoby nietrzeźwe lub wnoszące alkohol, bądź jakiekolwiek inne substancje odurzające. W pomieszczeniach zabiegowych zakładu obowiązuje zakaz spożywania posiłków.
§ 2
Rezerwacja wizyt
- Wizyty w gabinecie odbywają się tylko po wcześniejszym umówieniu telefonicznym pod numerem telefonu 886 120 464 lub osobistym z właścicielem gabinetu podczas jego zmiany w gabinecie.
- W przypadku spóźnienia Klienta do 15 minut, Salon PES- Aesthetica zastrzega sobie prawo do skrócenia czasu świadczenia usługi. Spóźnienia powyżej 15 minut są podstawą do odwołania wizyty, jeżeli zabieg wpływa na dzienny harmonogram zabiegów innych klientów. W przypadku opóźnienia leżącego po stronie pracownika Salonu zabieg będzie wykonany bez skracania etapów zabiegowych.
- Salon PES- Aesthetica zastrzega sobie prawo do odwołania zabiegu z jednoczesną zmianą terminu rezerwacji lub możliwością umówienia nowego terminu w późniejszym okresie, o czym Klienci zostaną wcześniej poinformowani. W przypadku nagłych i niezależnych od pracownika Salonu sytuacji istnieje możliwość odwołania czy zmiany terminu w możliwie najkrótszym czasie od zaistniałej sytuacji. W związku ze zmianą terminu zabiegu Klient może wybrać najdogodniejszy dla siebie, wolny termin na zabieg.
- Klient zapisany na konkretną usługę nie może oczekiwać wykonania innej, chyba, że zabieg nie wpływa na dzienny harmonogram zabiegów innych klientów, o czym ostatecznie zadecyduje pracownik.
- Gabinet ma prawo odmowy ponownego zapisu na zabieg w sytuacji gdy Klient dwukrotnie zrezygnuje z wizyty nie informując Salonu lub poinformuje na krócej niż 24 godz. przez planowanym zabiegiem.
§ 3
Kwalifikacja zabiegowa klienta
- Przed przystąpieniem do świadczenia usługi kosmetycznej pracownik przeprowadza z Klientem pisemny wywiad w celu ustalenia, czy ze względu na stan zdrowia, przebyte choroby czy tryb życia lub inne czynniki nie zachodzą przeciwwskazania do przeprowadzenia zabiegu oraz w celu ustalenia zaleceń pozabiegowych.
- Wywiad przeprowadzany jest na każdej wizycie klienta w gabinecie, nienależnie od tego czy w niedługim odstępie czasu był przeprowadzany wywiad w wyniku wcześniej przeprowadzonego zabiegu w tym Gabinecie. Każdorazowe przeprowadzanie wywiadu ma na celu wyeliminowanie wszelkich przeciwwskazań do zabiegu, które mogły wystąpić z uwagi na tan zdrowia i/lub przyjmowane leki.
- Klienci są w szczególności zobowiązani do poinformowania o: zażywanych lekach, chorobach układu krwionośnego, limfatycznego, neurologicznego, psychicznego, kostnego, skóry, w szczególności: o rozruszniku serca, kardiowertera, chorobach nowotworowych, stanach zapalanych w fazie ostrej, przebytej żółtaczce, zarażeniu wirusem HIV i innymi wirusami, ciąży lub okresie połogowym, posiadanych protezach, amalgamatach, metalowych implantach w ciele, przebytych udarach itd.
Zatajanie chorób, schorzeń lub odmiennych stanów skutkuje wzięciem przez Klienta na siebie odpowiedzialności za własne zdrowie. W takich przypadkach Klient musi mieć również świadomość narażenia na utratę zdrowia pracownika salonu wykonującego zabieg, co może rodzić roszczenia cywilnoprawne wobec klienta i skutki karnoprawne. - Zatajenie przez klienta wszelkich chorób, wątpliwego stanu zdrowia, ostatnich przebytych zabiegów czy informacji o przyjmowanych lekach powoduje, że klient nie może zgłaszać roszczeń w zakresie powikłań, które wystąpiły w wyniku zatajenia informacji.
- W przypadku zatajenia wspomnianych informacji pracownicy Salonu oraz właściciel salonu PES- Aesthetica są zwolnieni z odpowiedzialności za ewentualne konsekwencje.
- W razie wątpliwości co do bezpieczeństwa przeprowadzenia zabiegu pracownik ma prawo odmówić jego wykonania.
- Pracownik Salonu w przypadku powziętych wątpliwości w zakresie występujących przeciwwskazań do wykonania zabiegu może zwrócić się by klient przedłożył oaświadczenie lekarskie o braku przeciwwskazań medycznych do wykonania zabiegu.
- Klienci zobowiązani są także do poinformowania pracownika Salonu o ewentualnym pogorszeniu swojego samopoczucia w trakcie wykonywania zabiegów.
- W przypadku zabiegów z naruszeniem ciągłości tkanki, zabiegów z użyciem aparatów mających wpływ na tkanki głębokie oraz zabiegów laserowych lub innych, o których decyduje właściciel gabinetu PES- Aestehtica, klient zobowiązany jest do zapoznania się z przeciwwskazaniami oraz udzielenia pisemnej zgody na wykonanie zabiegu. Jeśli w trakcie wykonywania serii zabiegów, w późniejszym czasie niż dzień podpisania zgody, pojawią się przeciwwskazania do wyżej wspomnianych zabiegów, Klient zobowiązany jest do poinformowania o tym pracownika wykonującego zabieg celem wykluczenia powikłań pozabiegowych.
- Klient zobowiązany jest o wszelkich powikłaniach po zabiegu lub jakichkolwiek sytuacjach niepożądanych niezwłocznie poinformować osobę wykonującą zabieg.
- Salon nie ponosi odpowiedzialności za wykonane zabiegi jeżeli klient w trakcie niezakończonej serii zabiegowej skorzysta z usług innego salonu.
- Klient decydując się na skorzystanie z zabiegu przyjmuje do wiadomości, iż ostateczny efekt zabiegu zależy od indywidualnych cech organizmu, biochemii, przebytych chorób, stosowania się do zaleceń po zabiegowych, kondycji skóry oraz wieku klienta i nie może być
gwarantowany przez Salon. - W celu analizy efektów i przebiegu procesu zabiegowego Salon prowadzi dokumentację. W Salonie wykonywane są zdjęcia stref poddawanych zabiegom, które kluczowe są przy rozpatrywaniu ewentualnych roszczeń klientów.
§ 4
Higiena gabinetu
- Zabiegi związane z naruszeniem ciągłości tkanek wykonuje się rękawiczkach jednorazowego użycia. Do zabiegów wykorzystuje się jednorazowe: tampony, rękawiczki, ręczniki, waciki, ligninę, gaziki, serwety, które po użyciu podlegają utylizacji zgodnie z przepisami o niebezpiecznych odpadach medycznych. Narzędzia kosmetyczne wielokrotnego użytku po zabiegu poddawane są dezynfekcji zgodnie z instrukcją użytkowania narzędzi kosmetycznych wielokrotnego użytku z użyciem autoklawu klasy medycznej B. Stoły, blaty, fotele, podłogi dezynfekowane są środkami do dezynfekcji powierzchni o szerokim spektrum działania.
Do dezynfekcji dłoni stosowane są preparaty do dezynfekcji skóry. W salonie używa się preparatów do dezynfekcji pozytywnie zaopiniowane przez Narodowy Instytut Zdrowia Publicznego – Państwowy Zakład Higieny.
- Pracownicy gabinetu są zobowiązani do przeprowadzania zabiegu zgodnie z obowiązującymi procedurami, przy użyciu odpowiednich do zabiegu materiałów które zachowują świeżość na podstawie dat przydatności do użycia podawanych przez producentów, w odpowiednim do zabiegu czasie a także po uprzednich szkoleniach praktycznych i przygotowaniu merytorycznym.
§ 5
Odmowa wykonania zabiegu
Pracownik ma prawo odmówić wykonania zabiegu w czterech sytuacjach:
- Gdy występują przeciwwskazania do wykonania zabiegu, omówione we wcześniejszych punktach regulaminu.
- Gdy przewidywany czas zakończenia zabiegu wykracza poza wskazane terminy i godziny otwarcia salonu, a także godziny pracy osób zatrudnionych
- Gdy Klient zachowuje się w sposób uznawany powszechnie za niekulturalny lub wulgarny zarówno w stosunku do pracowników, jak i obecnych w salonie innych Klientów.
- Gdy Klient odmówi pisemnego wywiadu, o którym mowa w 3 ust. 1.